Εξήντα ποδήλατα για όλους στη Ναύπακτο

Η παραλία της Ναυπάκτου
Η παραλία της Ναυπάκτου
Το κάστρο της Ναυπάκτου, με διαδοχικές κατασκευαστικές φάσεις από την αρχαιότητα έως την Τουρκοκρατία
Το κάστρο της Ναυπάκτου, με διαδοχικές κατασκευαστικές φάσεις από την αρχαιότητα έως την Τουρκοκρατία
Άποψη της Ναυπάκτου, πόλης που διατηρεί αναλλοίωτο το παραδοσιακό χρώμα της στον οικιστικό πυρήνα της
Άποψη της Ναυπάκτου, πόλης που διατηρεί αναλλοίωτο το παραδοσιακό χρώμα της στον οικιστικό πυρήνα της
Η Ναύπακτος και, στο βάθος, η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου-Αντιρρίου)
Η Ναύπακτος και, στο βάθος, η γέφυρα Χαρίλαος Τρικούπης (Ρίου-Αντιρρίου)
Η Ναύπακτος, γραφική πόλη με μεγάλη τουριστική κίνηση
Η Ναύπακτος, γραφική πόλη με μεγάλη τουριστική κίνηση
Ένα από τα σημεία στάθμευσης και κλειδώματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων στην παραλία της Ναυπάκτου
Ένα από τα σημεία στάθμευσης και κλειδώματος των κοινόχρηστων ποδηλάτων στην παραλία της Ναυπάκτου
7 φωτογραφίες
Φωτό:
Ο Δήμος Ναυπακτίας οργάνωσε για τους κατοίκους του - αλλά και για τους επισκέπτες της πόλης - ένα αυτοματοποιημένο σύστημα χρήσης κοινόχρηστων ποδηλάτων, με στόχο την ανάπτυξη της χρησιμοποίησης του ποδηλάτου ως μέσου αναψυχής, άθλησης και εναλλακτικής διακίνησης.
Ήδη οι τέσσερις σταθμοί του Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων του ∆ήμου Ναυπακτίας είναι γεγονός. Τα σημεία της πόλης όπου εγκαταστάθηκαν είναι τα εξής:
  • στο Φλοίσβο
  • στο Λιμάνι
  • στον πεζόδρομο της Αγίας Παρασκευής και
  • στο ξενοδοχείο "Ακτή" στο Γρίμποβο
Στους «σταθμούς» αυτούς θα φιλοξενούνται 60 κοινόχρηστα ποδήλατα.
Οι σταθμοί διαθέτουν «Info - kiosk» για πληροφορίες και θέσεις όπου σταθμεύουν και κλειδώνονται τα ποδήλατα.

Ο χρήστης μπορεί να κάνει χρήση τους με δύο τρόπους:
  1. Με την προμήθεια κάρτας από τις υπηρεσίες του ∆ήμου
  2. Μέσω πιστωτικής κάρτας, που προβλέπεται από το σύστημα, ώστε να εξυπηρετούνται και οι επισκέπτες της πόλης.

Οι χρήστες, δημότες ή επισκέπτες, θα μπορούν μέσω κάρτας (πιστωτική ή από το ∆ήμο και με κάποια συνδρομή) να φθάνουν στο σταθμό, να τοποθετούν την κάρτα τους σε συγκεκριμένο σημείο, να ξεκλειδώνουν και να παραλαμβάνουν το ποδήλατο.
Μετά τη χρήση, σε οποιοδήποτε σταθμό, θα μπορούν να επανατοποθετούν και να κλειδώνουν το κοινόχρηστο ποδήλατο, οπότε και απο-χρεώνεται μέσω της ειδικής κάρτας που διαθέτει ο χρήστης. Το σύστημα είναι εφοδιασμένο με ειδική πλατφόρμα ΗΡΙΤ, που γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται το κάθε κοινόχρηστο ποδήλατο.

Το Α.Σ.Κ.Π. είναι συνολικού κόστους 147.000 € και η χρηματοδότηση προήλθε από το πρόγραμμα Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015, από το Πράσινο Ταμείο.

Ο ∆ήμος Ναυπακτίας διαθέτει και άλλα 350 κοινόχρηστα δημοτικά ποδήλατα, τα οποία παρέχει με χρονοδιάθεση και εντελώς δωρεάν στους δημότες του, κατόπιν αιτήσεως, ανά δίμηνο.
Με τον υπάρχοντα ποδηλατόδρομο, μήκους 5,5 χιλιομέτρων, που διατρέχει την πόλη της Ναυπάκτου, αλλά και το «στόλο» των δημοτικών ποδηλάτων, η Ναύπακτος καταλαμβάνει τις πρώτες θέσεις πανελλαδικά στην ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου ως μέσου αναψυχής, άθλησης και εναλλακτικής διακίνησης, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και της εκτόνωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος.
Το ζητούμενο είναι ο σεβασμός των ποδηλατών από τα κάθε είδους τροχοφόρα, όπως και η σηματοδότηση του ποδηλατόδρομου σε όλο το μήκος του.

Το πρώτο - πιλοτικό Αυτοματοποιημένο Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων λειτούργησε στην πόλη των Ιωαννίνων και διαθέτει 10 κοινόχρηστα ποδήλατα. Ο ∆ήμος Ναυπακτίας ακολούθησε.
Αντίστοιχο σύστημα λειτουργεί στη Λευκωσία, με 350 ποδήλατα.

ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΑΣ

ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ????
Θα ήταν αυτονόητα καλό ΑΛΛΑ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ Η ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΤΟ ΜΕΤΡΟ. ΜΑΚΑΡΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝ ΟΧΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΑΣΦΑ---ΛΗΣΤΗΣ 9/2/2013 10:35:44 πμ
ποδηλατοδρομοι Ναυπακτου
Είμαι περαστικός από τη Ναύπακτο συχνά. Οι ντόπιοι οδηγοί δεν δείχνουν τον παραμικρό σεβασμό στον ποδηλατοδρομο. Και δεν τους γράφει η δημοτική αστυνομία ούτε η τροχαία. Άρα πεταμένα λεφτά η ιστορία
κραββαριτης 8/2/2013 8:12:35 μμ
Ευρωπαικο μοντελο
Το συστημα αυτο εγω το ξερω απο την Ισπανια( Βαρκελωνη ) οπου λειτουργει χρονια με καρτα και σταθμους παρκαρισματος. Με τη διαφορα οτι εκει εχουν περισοτερους ελευθερους χωρους για ποδηλατο και εχουν και ποδηλατοδρομους.
Δημητρης 7/2/2013 4:28:00 μμ

ΠΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΣΑΣ

Τίτλος*
Γράψτε το σχόλιό σας*
Ονομα που θα εμφανιστεί στο σχόλιό σας
E-mail
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά

Γράψτε το κείμενο όπως το διαβάζετε παρακάτω:
Αν το κείμενο δεν είναι ευδιάκριτο, πατήστε εδώ να δημιουργηθεί νέο κείμενο.