ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 6'
Η Wine Gini μας ξεναγεί με φρέσκια ματιά στον κόσμο του κρασιού

Η Γεωργία Παναγοπούλου είναι ένα άτομο που δεν περνά απαρατήρητο σε όσους αγαπούν ένα καλό κρασί. Είναι νέα, ενθουσιώδης και γεμάτη πάθος για τον οινικό κόσμο και αυτό φαίνεται μόλις “μυηθεί” κανείς στην digital κοινότητά της, στο Instagram, στο προφίλ Wine Gini.

Είναι ένας άνθρωπος που μας εμπνέει σε πολλούς τομείς, αφού ενώ ξεκίνησε την επαγγελματική της πορεία σπουδάζοντας χημικός μηχανικός, μετά από ένα ταξίδι στην Ισπανία, η ζωή της πήρε διαφορετική κατεύθυνση. Τότε η Γεωργία ήρθε σε επαφή με το κρασί, σε ένα τόσο μαγικό μέρος όπως είναι οι αμπελώνες της Ισπανίας. Έτσι, μέσα στα χρόνια της κρίσης ξεκίνησε την πορεία της στην digital κοινότητά της.


Wine trip στη Βόρεια Ελλάδα: Για όσους ταξιδεύουν με πυξίδα την αγάπη τους για το κρασί


Ποια ήταν η πρώτη φορά που ένιωσες μια σύνδεση με τον κόσμο του κρασιού;

«Η αγάπη μου για το κρασί ξεκίνησε τη περίοδο που ζούσα στην Ισπανία λόγω του προγράμματος Εράσμους. Ήταν η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με φοιτητές αντίστοιχων σπουδών, όπου αρχίσαμε να ταξιδεύουμε σε οινοποιεία και να ανακαλύπτουμε παρέα τη μαγεία του κρασιού. Αυτό συνέβη το 2011 αλλά μόλις το 2016 αποφάσισα να αλλάξω στη κυριολεξία τη ζωή μου, μετακομίζοντας στη Σαντορίνη και δουλεύοντας για πρώτη φορά σε ένα από τα οινοποιεία του νησιού, τη Γαία.

Παράλληλα ξεκίνησα μαθήματα στο WSET, το παγκόσμιο ινστιτούτο οίνου για αναγνωρισμένες σπουδές παγκοσμίως και μετά το πέρας της σεζόν ξεκίνησα το μεταπτυχιακό του OIV (International Organization of Vine and Viticulture) MSc OIV in Wine Management, μέσω του οποίου ταξίδεψα σε περισσότερες από 30 οινικές χώρες στον κόσμο. Η αποτύπωση αυτής της εμπειρίας online άρχισε να χτίζει στην ουσία την κοινότητα Wine Gini».

H μετάβαση από τη μηχανική στο κρασί

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Wine Giniâ„¢ (@wine.gini)

«Η μετάβαση αυτή ήταν πραγματική πρόκληση»

«Συνειδητοποίησα ότι υπήρχε ένα κενό στο ψηφιακό μάρκετινγκ του κρασιού, λόγω της ποικιλομορφίας που υπάρχει στον κλάδο, της κάπως συντηρητικής προσέγγισης και της έλλειψης ψηφιακής γνώσης.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου στο κρασί, γνώρισα και μίλησα με αρκετούς παραγωγούς και παρατήρησα πόσο δύσκολο ήταν για αυτούς να μεταδώσουν το μήνυμά τους και να προσαρμοστούν στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Εκεί είδα μια ευκαιρία. Αυτό που κάνω τώρα είναι να συνδυάσω τις τελείες.

Χρησιμοποιώντας το υπόβαθρό μου στη Χημική Μηχανική, τη Διαχείριση Οίνου, το Ψηφιακό Μάρκετινγκ και ως σπουδαστής του WSET L4 Diploma, βοηθώ τις επωνυμίες να γεφυρώσουν το χάσμα κρασιού και ψηφιακού κόσμου με 2 τρόπους.

Εργάζομαι είτε στα παρασκήνια ως στρατηγικός/σύμβουλος ψηφιακού μάρκετινγκ, είτε ως ambassador, μέσω των social media μου. Συνεργάζομαι με οινοποιεία, brands κρασιών (cavas, eshops, wine clubs, wine τουριστικά γραφεία, wine resorts) και ιδρύματα.

Ως Wine Gini, έχω την τιμή να με εμπιστεύονται μεγάλες ετικέτες κρασιού παγκοσμίως, για την ψηφιακή τους προώθηση. Αποστολή μου είναι να τους βοηθήσω να επικοινωνήσουν τα έργα τους και μέχρι στιγμής, εμπιστεύονται τη δουλειά μου σε περισσότερες από 10 χώρες».

«Το brand μου, “Wine Gini” κατατάσσεται στις κορυφαίες IG κοινότητες κρασιού στον κόσμο»

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Wine Giniâ„¢ (@wine.gini)

 

Πώς θα περιέγραφες την κατάσταση του οινοτουριστικού κλάδου στην Ελλάδα; Θα άλλαζες κάτι σε αυτόν;

«Έχοντας ταξιδέψει και βιώσει οινοτουριστικές εμπειρίες στον Παλιό και το Νέο Κόσμο του κρασιού, σίγουρα η Ελλάδα αν εξαιρέσεις κάποιες περιοχές, έχει αρκετά περιθώρια για να εξελιχθεί στον τομέα αυτό, ο οποίος αρχικά είναι πιο περίπλοκος, μιας και περιέχει στοιχεία φιλοξενίας, εστίασης ή και ξενοδοχειακά.

Χρειάζεται δηλαδή άλλη προσέγγιση και εκπαίδευση. ‘Επειτα, ο σύγχρονος ταξιδιώτης αναζητά την εμπειρία, η οποία συνδυάζεται με όσα έχει να προσφέρει μια περιοχή σαν σύνολο. Έτσι δύσκολα μπορεί να γίνει ένας οινικός προορισμός στην Ελλάδα σημείο αναφοράς (λαμπρή εξαίρεση η Σαντορίνη) ή αυτό που πολλές φορές ακούμε, μια “μικρή Τοσκάνη” αν δεν υλοποιηθεί ένα ευρύτερο σχέδιο ώστε να αναδεικνύεται ένας τόπος μέσα από τα οινοποιεία του, τα προϊόντα του, τις δραστηριότητες, τις ομορφιές και τους ανθρώπους του.

Έχουμε και υπέροχα κρασιά, αλλά και φανταστικές οινοπαραγωγικές περιοχές, από τις οποίες όμως λείπει μια ομαδική στρατηγική, ώστε οι πρεσβευτές του οινοτουρισμού να μην είναι μερικές μεμονωμένες περιπτώσεις. Φυσικά υπάρχουν εξαιρετικά οινοποιεία ανά την Ελλάδα με μερικά λαμπρά παραδείγματα σε Αττική, Κρήτη, Πελοπόννησο, Χαλκιδική, Κεφαλλονιά, Ιωάννινα που πραγματικά κάνουν εξαιρετική δουλειά».

Ποιοι θεωρείς είναι οι 2 ιδανικοί προορισμοί για έναν οινόφιλο στην χώρα μας;

«Αυτό θα χρειαστεί να το συζητήσουμε με ένα ποτήρι κρασί…

Ο αυθεντικός οινοτουρισμός είναι μια εμπειρία που είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς με λόγια. Πολλές φορές ούτε η ίδια δεν μπορώ να το πιστέψω και νιώθω πολύ χαρούμενη που είχα την ευκαιρία να αποκτήσω, έως τώρα, οινικές συγκινήσεις σε μερικά από τα πιο μαγικά μέρη στον πλανήτη, με επόμενο προορισμό την Αργεντινή.

https://www.instagram.com/p/CV0ugtHACOf/?utm_source=ig_web_copy_link

Το κρασί είναι το αποτύπωμα της φύσης, του κλίματος, της κουλτούρας, της εκάστοτε ποικιλίας, της παράδοσης και φυσικά των ανθρώπων. Είναι ιστορίες και στιγμές. Για αυτό το λόγο στην μνήμη μου έχω πάντα επισκέψεις σε περιοχές που μου έχουν αφήσει συναισθήματα. Στην Ελλάδα έχουμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε πλέον οινοποιεία σε κάθε γωνιά της. Προσωπικά έχω αδυναμία στα νησιά.

Σίγουρα θα πρότεινα τη Σαντορίνη γιατί εκεί ξεκίνησαν όλα, είναι ένας τόπος που με έφερε σε επαφή με ανθρώπους που με ενέπνευσαν να κυνηγήσω τα όνειρά μου και ένας οινοτουριστικός παράδεισος. Πρόσφατα επισκέφτηκα την Ικαρία, και ήταν μια απίστευτη οινική εμπειρία μιας και συνδυάζει την μοναδική φιλοξενία, την υπέροχη κουζίνα και φυσικά μαγική ενέργεια, την προτείνω ανεπιφύλακτα».

Θα ήθελες μια μέρα να φτιάξεις το δικό σου κρασί; Σε ποια περιοχή θα ήταν ιδανικά ο αμπελώνας σου;

«Η αλήθεια είναι ότι δεν μου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό κάτι τέτοιο και ευτυχώς για όλους μας υπάρχουν εξαιρετικοί οινοποιοί για αυτό. Αν ωστόσο είχα λύσει όλα μου τα προβλήματα, θα με φανταζόμουν σε ένα νησί κατά προτίμηση ηφαιστειακό (Σικελία, Τενερίφη, Παντελλερία, Αζόρες, Σαντορίνη). Θα παραμείνω ωστόσο στο digital marketing, την δουλειά που γνωρίζω και αγαπώ, που μου δίνει την ευκαιρία να δουλέψω remotely σε κάποια από αυτά τα μέρη, αν θελήσω μελλοντικά».

Πες μας μερικούς από τους αγαπημένους σου συνδυασμούς κρασιού-φαγητού.

«Η αλήθεια είναι ότι λατρεύω το φαγητό, δεν ακολουθώ κανόνες και θέλω να δοκιμάζω τα πάντα. Πάντα όμως θα επιστρέφω στις παραδοσιακές γεύσεις και σε ό,τι με κάνει να νιώθω comfort, άρα αυτή τη στιγμή θα ήθελα ίσως ντολμαδάκια με ένα ποτήρι Βιδιανό, μακαρόνια με κιμά με ένα ποτήρι ξηρή Μαυροδάφνη, και φυσικά ένα ποτήρι Vinsanto με το αγαπημένο μου blue cheese».

Δείτε επίσης:

Βασίλης Παπαγιαννάκος: Αναδεικνύοντας το Μαρκόπουλο σε οινοτουριστικό προορισμό


Ώρα για κρασί: Επίσκεψη στα οινοποιεία της Γουμένισσας

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

Καλοκαίρι 2024: Περισσότεροι από 150 προορισμοί της Ελλάδας

Κυκλοφορεί στα περίπτερα