Cellarhopping: Η υπηρεσία που χτίζει τον οινοτουριστικό χάρτη της Ελλάδας

Ο οινοτουρισμός θεωρείται μία από τις πιο ελκυστικές μορφές ταξιδιού. Οι δημιουργοί του Cellarhopping μάς μίλησαν για το καινοτόμο εγχείρημά τους και το μέλλον του οινοτουρισμού.

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 6'
CellarHopping_44 Οι δημιουργοί του cellarhopping, κα Σοφία Μουσέτη & ο κ. Τάσος Κανναβός | Cellarhopping

Τα τελευταία χρόνια το ταξίδι αλλάζει συνεχώς, μαζί με τις ταξιδιωτικές συνήθειες των καταναλωτών. Ιδιαίτερα η κλιματική κρίση έχει οδηγήσει στη διαμόρφωση πιο «πράσινων» επιλογών και σε νέα είδη τουρισμού που φέρνουν τον ταξιδιώτη πιο κοντά στη φύση. Ο δημοφιλής γαστρονομικός τουρισμός αποκτά νέα παρακλάδια εναλλακτικών διακοπών και περιπλανήσεων που στηρίζονται περισσότερο στις συμμετοχικές εμπειρίες και τις φυσιολατρικές δραστηριότητες. Δεν είναι τυχαίο ότι ο οινοτουρισμός αναπτύσσεται ραγδαία, έχοντας αποκτήσει πιστούς φίλους στην Ελλάδα και τον κόσμο. Η διαφορά του με τον αγροτουρισμό, είναι ότι ο ταξιδιώτης έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί αμπελώνες και οινοποιεία, δοκιμάζοντας κρασιά ή ακόμα και συμμετέχοντας στον τρύγο, ενώ ταυτόχρονα εξερευνεί το φυσικό τοπίο και γνωρίζει τους ντόπιους, την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε περιοχής.

Ο οίνος και η γαστρονομία της Ελλάδας στην πρώτη γραμμή του τουρισμού

Κτημα Μεγα Σπηλαιο | Cellarhopping

Με δεδομένο, ότι το ελληνικό κρασί έχει αρχίσει να αναγνωρίζεται παγκοσμίως, ο οινοτουρισμός θεωρείται μία από τις πιο ελκυστικές μορφές ταξιδιού. Αποτέλεσμα, είναι η δημιουργία νέων επιχειρήσεων στον τουριστικό κλάδο, οι οποίες φιλοδοξούν να δώσουν σύγχρονες λύσεις στους λάτρεις του κρασιού, αλλά και στους οινοπαραγωγούς και τους ξενοδόχους. Το Cellarhopping είναι μία από αυτές. Αποτελεί ένα B2B marketplace για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον οινοτουρισμό και τον γαστρο-τουρισμό, προσφέροντας μια εργαλειοθήκη υπηρεσιών προσαρμοσμένη στις ανάγκες κάθε παράγοντα. Οι δημιουργοί του Cellarhopping, κα Σοφία Μουσέτη και κ. Τάσος Κανναβός μάς μίλησαν για το καινοτόμο εγχείρημά τους και το μέλλον του οινοτουρισμού.

Η κα Σοφια Μουσετη | Cellarhopping

«Ο σημερινός ταξιδιώτης είναι πολύ απαιτητικός, συμμετέχει ενεργά στον σχεδιασμό του ταξιδιού του και δίνει ιδιαίτερη προσοχή στη βιωσιμότητα των τόπων που επισκέπτεται. Ισχύει, πλέον, η τάση ότι “το τοπικό είναι το νέο παγκόσμιο”, ενώ παρατηρείται και στους καταναλωτές μια στροφή σε “πράσινα” ταξίδια, είτε σε επίπεδο περιβαλλοντικό είτε σε επίπεδο κοινωνικής βιωσιμότητας και ανάπτυξης. Ξεκινώντας από το κρασί και τον οινοτουρισμό, ο ταξιδιώτης έρχεται κοντά στα προϊόντα που αγαπάει. Ακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον το ελαιόλαδο και ο ελαιοτουρισμός, τα ζυθοποιεία αλλά και οι αγροφάρμες, τα τυροκομεία, και εν γένει οποιαδήποτε επιχείρηση μπορεί να συνδυάσει γαστρονομία με τουριστικό προϊόν», λέει η κα Σοφία Μουσέτη, σημειώνοντας εντυπωσιακά στοιχεία για την παγκόσμια αγορά του οινοτουρισμού. Ειδικότερα, ο οινοτουρισμός αναμένεται να φτάσει τα 29 δισ. μέχρι το 2030, ενώ στην Ελλάδα οι κρατήσεις κάθε χρόνο δείχνουν αυξητικές τάσεις με νέους προορισμούς να προστίθενται στη λίστα των οινόφιλων οι οποίοι εκτός από τη Σαντορίνη, επιλέγουν Αττική, Πελοπόννησο, Κεφαλλονιά, Σάμο, Λήμνο, Κρήτη, αλλά και Θεσσαλία και Βόρεια Ελλάδα, όλο τον χρόνο.

Δύο ταξιδευτές που γνωρίζουν καλά τον οινοτουριστικό χάρτη της χώρας

Η ιστορία της γνωριμίας των ιδρυτών του Cellarhopping δεν θα μπορούσε να μην έχει ταξιδιωτικό ενδιαφέρον. Η κα Μουσέτη και ο κ. Κανναβός γνωρίστηκαν ως συνταξιδευτές, και έγιναν φίλοι ανακαλύπτοντας αμπελοτόπια της Ευρώπης σε οινοτουριστικά ταξίδια. Ο κ. Κανναβός, έχοντας 15ετή εμπειρία στον χώρο του τουρισμού, γνώριζε εκ των έσω τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Από την άλλη, η κα Μουσέτη, έχει μεγάλη εμπειρία σε αγροδιατροφικά τεχνολογικά projects και είναι πτυχιούχος οινολόγος. Έφτιαξαν, έτσι, το ιδανικό blend για τη νέα πλατφόρμα. «Δημιουργώντας ισχυρές συνεργασίες και επεκτείνοντας αυτό το μοντέλο σε περισσότερες χώρες, το Cellarhopping στοχεύει να γίνει παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών οινοτουρισμού και γαστρο-τουρισμού», δηλώνει ο κ. Κανναβός.

Κτημα Μεγα Σπηλαιο | Cellarhopping

Αναρωτιέμαι, πώς μπορεί να αποδώσει μια τέτοια υπηρεσία στην Ελλάδα και τι μπορεί να κερδίσει ο τουριστικός κλάδος από τις οινικές διαδρομές. «Η Ελλάδα έχει μια πλούσια και ποικίλη οινική κουλτούρα με ιστορία χιλιάδων ετών, ενώ μπορεί να υπερηφανεύεται για εκατοντάδες γηγενείς ποικιλίες αμπέλου, όπως το ασύρτικο, το αγιωργίτικο, το ξινόμαυρο, η μαλαγουζιά και το μοσχοφίλερο, η μαυροδάφνη, κ.ο.κ., οι οποίες προσελκύουν το ενδιαφέρον οινόφιλων που έχουν κουραστεί με τις 4-5 γνωστότερες ποικιλίες γαλλικής προέλευσης που καλλιεργούνται παγκοσμίως», αναφέρει η κα Μουσέτη. Κουβεντιάζοντας μαζί της, συνειδητοποιώ ότι τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον οινοτουρισμό και τους ελληνικούς αμπελώνες. Εντυπωσιάζομαι όταν μαθαίνω ότι, εκτός από τους πιο προβεβλημένους προορισμούς, η Ελλάδα διαθέτει πάνω από 800 επισκέψιμα οινοποιεία σε όλη την επικράτειά της -νησιά ή ενδοχώρα- με πολλές, επίσης, μικροζυθοποιίες, οι οποίες είναι επισκέψιμες. Την σκυτάλη από τον οινοτουρισμό παίρνει ο ελαιοτουρισμός, ο οποίος ανθεί σε χώρες όπως η Ισπανία και η Ιταλία. «Αξίζει να αναλογιστούμε τη δυναμική που έχει στην Ελλάδα, αν γίνει ο σωστός συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων», σχολιάζει.

Στόχοι και προοπτικές για τον τουρισμό

Ο κ. Κανναβός μου εξηγεί, ότι το Cellarhopping στοχεύει σε τρία σημεία, στον ταξιδιώτη, τον επαγγελματία του τουρισμού και τον προμηθευτή γαστρονομικών υπηρεσιών, ανοίγοντας νέες προοπτικές με έξυπνο και δημιουργικό τρόπο. «Ο σύγχρονος ταξιδιώτης έχει ανάγκη να βρίσκει εύκολα εναλλακτικές εμπειρίες πέρα από τις επιλογές του μαζικού τουρισμού που μπορεί να έχει βαρεθεί ή να έχει ήδη κάνει, όσο επισκέπτεται επανειλημμένα έναν προορισμό, χωρίς να ψάχνει για ώρες στο διαδίκτυο. Οι επαγγελματίες του τουρισμού αγωνίζονται να βρουν και να δημιουργήσουν μοναδικές εμπειρίες για τους απαιτητικούς πελάτες τους, χάνοντας χρόνο και χρήμα με μεσάζοντες, ενώ καταλήγουν να μιλούν αμέτρητες ώρες στο τηλέφωνο για να διεκπεραιώσουν τα ταξίδια τους. Τέλος, οι παραγωγοί τοπικών προϊόντων αναλαμβάνουν, πολύ συχνά, να παίξουν πολλαπλούς ρόλους για να εξασφαλίσουν μια ποιοτική παραγωγή, αλλά και την τελική πώληση των προϊόντων τους, παλεύοντας ταυτόχρονα να μένουν εξωστρεφείς και δημιουργικοί. Έτσι, δεν καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν την υπεραξία των προϊόντων τους και τουριστικά».

Ο κ. Τασος Κανναβος | Cellarhopping

Στην ουσία, το Cellarhopping «χτίζει» μια γέφυρα μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού (destination management companies, ταξιδιωτικούς πράκτορες, online travel agencies, ξενοδοχεία), των παραγωγών κρασιού και των τοπικών προϊόντων, αγροκτημάτων, ξενώνων και κάθε επιχείρησης που προσφέρει γαστρονομικό τουρισμό συνδυάζοντας αναψυχή και πολιτισμό. Ζητάω από τον κ. Κανναβό να μου περιγράψει πώς λειτουργεί, στην πράξη, η υπηρεσία. «Οι προμηθευτές οινοτουρισμού και γαστρονομικού τουρισμού (οινοποιεία, ζυθοποιεία, ελαιοπαραγωγικές μονάδες, προμηθευτές food tours, wine tastings, κ.ο.κ) διαθέτουν στο Cellarhopping τις γαστρονομικές υπηρεσίες τους και μένουν ήσυχοι ότι θα συνδεθούν αυτόματα με ένα εκτεταμένο δίκτυο επαγγελματιών του τουρισμού, στην Ελλάδα αλλά και παγκόσμια, οι οποίοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση τις υπηρεσίες τους ανά πάσα στιγμή. Με αυτόν τον τρόπο, επαγγελματίες του τουρισμού εξοικονομούν χρόνο και χρήμα, δημιουργούν καινοτόμα ταξιδιωτικά προϊόντα για τους απαιτητικούς πελάτες, ενώ ολοκληρώνουν και διαχειρίζονται κρατήσεις μέσω ενός ευέλικτου διαχειριστικού συστήματος».

Κτημα Μεγα Σπηλαιο | Cellarhopping

«Εστιάζουμε στους επαγγελματίες του τουρισμού, οι οποίοι γνωρίζουν καλά τις προκλήσεις και τη ρευστότητα του κλάδου. Τα ξενοδοχεία, οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και όσοι έρχονται σε επαφή με χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, πολλές φορές, αδυνατούν να ενσωματώσουν έγκαιρα τις νέες τάσεις, γι’ αυτό χρειάζονται συμμαχίες μεταξύ των επαγγελματιών αλλά και των φορέων», τονίζουν οι δύο ιδρυτές της υπηρεσίας, αναλύοντας τις ανεξάντλητες προοπτικές για τον κλάδο του τουρισμού. «Δημιουργούμε συνέργειες, προκειμένου να αξιοποιήσουμε τον γαστρονομικό πλούτο της Ελλάδας, προς όφελος των επαγγελματιών, οι οποίοι έχουν κάθε συμφέρον να έχουν ευχαριστημένους πελάτες που θα έρχονται να ανακαλύψουν άλλους προορισμούς κάθε χρόνο. Η Ελλάδα έχει πολλές πηγές τέτοιων εμπειριών, που ξεφεύγουν απ’ το κλασσικό τουριστικό προϊόν. Πάντα προσπαθούμε να ενσωματώνουμε και μικρούς παραγωγούς, οι οποίοι αδυνατούν να προβληθούν επαρκώς, με απώτερο στόχο να αναδείξουμε τοπικές κοινωνίες και να συμβάλλουμε στην οικονομική βιωσιμότητά τους».

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

Καρναβαλι Κερκυρα Ξανθη Ρεθυμνο Πατρα

Από την Πέμπτη 15/2 στα περίπτερα