ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 31'
Ελλάδα – Μαρόκο με μηχανή; Οι Greek Adventure Riders το έκαναν

Την παρέα των Greek Adventure Riders την ξέρουμε ήδη καλά. Τους είχαμε γνωρίσει στην προηγούμενη συνέντευξη που κάναμε μαζί στο Διακοπές, όπου μας μίλησαν για το ταξίδι τους από την Ελλάδα στο Nordkapp. Ξέραμε πως το επόμενο εγχείρημά τους θα ήταν κάτι ακόμη πιο εντυπωσιακό, όμως αυτό που ερχόταν δεν το είχαμε φανταστεί…

Το να διανύσει μια παρέα φίλων με μηχανές τόσα χιλιόμετρα, ξεκινώντας από την Κατερίνη και φτάνοντας μέχρι το Μαρόκο και την έρημο Μερζούγκα, ήταν κάτι παραπάνω από extreme! Kι’ όμως, το πάθος για αυτές τις ταξιδιωτικές εμπειρίες είναι το πραγματικό καύσιμο για κάτι τόσο μεγάλο. Μετά την επιστροφή τους και όσο ακόμη ανεβαίνουν στο Youtube τα επεισόδια της ομάδας από το ταξίδι, μιλήσαμε με τον Θεοδόση για να μας πει τα πάντα για αυτή την περιπέτεια!

Το ταξίδι των Greek Adventure Riders

«Εδώ και αρκετά χρόνια ταξιδεύουμε εντός Ευρώπης. Φέτος θέλαμε να κάνουμε την υπέρβαση και να πάμε ακόμα παραπέρα οπότε επιλέξαμε το Μαρόκο που αποτελεί και αυτό έναν προορισμό ορόσημο για τους μοτοσικλετιστές. Είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες χώρες της Βορείου Αφρικής, με πάρα πολλά σημεία ενδιαφέροντος, από τις ακτές του Ατλαντικού μέχρι τα ορεινά χωριά του Άτλαντα, αλλά και με μεγάλο οδηγικό ενδιαφέρον, την οδήγηση στην έρημο Μερζούγκα.

Το ταξίδι μας ξεκίνησε από την ιδιαίτερη πατρίδα μας, την Κατερίνη. Πρώτη μας στάση ήταν η Ηγουμενίτσα από που πήραμε το φέρι για την Ανκόνα της Ιταλίας. Από εκεί πήγαμε στη Γένοβα όπου διασχίσαμε την ιταλογαλλική Ριβιέρα. Στη συνέχεια επισκέφτηκα με την Βαρκελώνη και από εκεί πήγαμε ως το Gibraltar από όπου περάσαμε απέναντι στο Μαρόκο.

Το Μαρόκο το κόψαμε κάθετα μέχρι την έρημο Μερζούγκα, που αποτελεί κομμάτι της Σαχάρας. Από εκεί περάσαμε από τα γραφικότατα χωριά του Άτλαντα, φτάνοντας μέχρι τα 3.000 μέτρα υψόμετρο.

Περάσαμε από το Marrakech και βγήκαμε στον Ατλαντικό ωκεανό στην Casablanca και παραλιακά ανεβήκαμε ξανά μέχρι πάνω στην Ταγγέρη στο στενό του Γιβραλτάρ. Κάναμε δηλαδή έναν μεγάλο κύκλο μέσα στο Μαρόκο».

Info: Ο Άτλας είναι μια οροσειρά που εκτείνεται σε όλη την βορειοδυτική Αφρική, από το Μαρόκο μέχρι την Τυνησία, μέσω Αλγερίας. Έχει μήκος, περίπου, 2.500 χλμ. και αποτελείται από τρεις οροσειρές, παράλληλες μεταξύ τους, και χωρίζει τη Μεσόγειο και τις ακτές του Ατλαντικού από την έρημο Σαχάρα. Η ψηλότερη κορυφή είναι το Toubkal, με υψόμετρο 4.167 μέτρα στο νοτιοδυτικό Μαρόκο.

Greek Adventure Riders μηχανή από ελλάδα μαρόκο

Τι σας έκανε περισσότερη εντύπωση στη διάρκεια της διαδρομής;

«Μεγαλύτερη εντύπωση θεωρώ ότι μας έκανε ο κόσμος. Ήταν απλός, φιλικός, φιλόξενος και καλοσυνάτος. Δεν νιώσαμε σε κανένα σημείο απειλή ή ότι δεν ήμασταν ευπρόσδεκτοι και επισκεφτήκαμε από μεγαλουπόλεις μέχρι απομονωμένα χωριά στις κορυφές του Άτλαντα, που δεν πιστεύω να έχουν δει πολλές φορές τουρίστες».

Το προηγούμενο ταξίδι σας ήταν στον Βορρά, στο Nordkapp. Τώρα, σε ένα τελείως διαφορετικό μέρος, σε μια έρημο. Τι διαφορές/ομοιότητες εντοπίσατε σχετικά με την κουλτούρα, με τη φιλοξενία και τους ανθρώπους;

Greek Adventure Riders στη νορβηγία με μηχανή
Από το ταξίδι στο Nordkapp.

«Ωραία ερώτηση! Δεν μπορώ να πω ότι εντοπίσαμε πολλές ομοιότητες, το αντίθετο θα έλεγα. Από μία προηγμένη κοινωνία, ίσως την πιο προηγμένη στην Ευρώπη (Νορβηγία), πήγαμε σε μία αφρικανική χώρα η οποία αντιληφθήκαμε πως τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μεγάλα βήματα προόδου αλλά και πάλι μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού της ζει κάτω από τα όρια της φτώχειας. Αυτό φαίνεται και από τις συνθήκες που ζει ο κόσμος, αλλά κι από τις κρατικές δομές… όπου αυτές υπήρχαν.

Επίσης μία ακόμα μεγάλη αντίθεση που εντοπίσαμε έχει να κάνει με την προσωπική υγιεινή του κόσμου αλλά και την καθαριότητα της κάθε πόλης. Ακόμα και μέσα στο Μαρόκο μπορείς να διακρίνεις μια αντίθεση μεταξύ του πιο εύπορου βορρά που οι πόλεις είναι υποδειγματικές και μεταξύ του πιο φτωχού νότου που κάποιες πόλεις είναι γεμάτες ακαθαρσίες και σκουπίδια. Ο κόσμος παρόλα αυτά ήταν απλός και ίσως πιο φιλόξενος και από τους βορειοευρωπαίους».

Greek Adventure Riders

Ποιες είναι οι τυπικές διαδικασίες πριν από ένα τέτοιο ταξίδι;

«Στην Ευρώπη τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα, μπορείς απλά να ταξιδέψεις με την ταυτότητα σου και τα κατάλληλα έγγραφα της μηχανής σου. Εκτός Ευρώπης τα πράγματα είναι λίγο πιο πολύπλοκα. Για το Μαρόκο χρειαστήκαμε διαβατήριο και μία έξτρα ασφάλεια για τις μηχανές μας. Ευτυχώς η βίζα βγαίνει επιτόπου στα σύνορα και δε χρειάζεται να κάνεις κάποια άλλη διαδικασία εκ των προτέρων. Επίσης ενώ στην Ευρώπη πλέον δε χρειάζεται, για να εισέλθεις στο Μαρόκο χρειάζεται να έχεις πιστοποιητικό εμβολιασμού ή πιστοποιητικό νόσησης από Covid».

Ποια ήταν τα πιο νόστιμα πιάτα που δοκιμάσατε;

«Γενικά είμαστε άτομα που μας αρέσει να δοκιμάζουμε νέες γεύσεις, θεωρούμε ότι είναι και αυτό κομμάτι του ταξιδιού. Το κορυφαίο τους πιάτο θεωρώ πως ήταν το tajine. Το όνομα αυτό αναφέρεται στο πήλινο σκεύος που μαγειρεύεται το φαγητό, το οποίο τοποθετείται πάνω στα κάρβουνα και το περιεχόμενο στην ουσία σιγοβράζει.

Unsplash

Το δοκιμάσαμε σε όλες του τις εκδοχές, με κοτόπουλο με μοσχάρι, με λαχανικά αλλά και με αρνί που ήταν και το κορυφαίο νομίζω. Επίσης εντύπωση μας έκαναν τα άφθονα μπαχαρικά που χρησιμοποιούσαν παντού. Η μέρα συνήθως έκλεινε με τα πεντανόστιμα σιροπιαστά τους για επιδόρπιο και για αναπλήρωση θερμίδων».

«Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσαμε ήταν μια πτώση που είχα με την μηχανή μου μέσα στην έρημο Merzouga, με αποτέλεσμα να τραυματιστώ».

«Όπως καταλαβαίνετε μία πτώση και ένας τραυματισμός στο πιο απομονωμένο μέρος της χώρας είναι μία πολύ μεγάλη πρόκληση. Ευτυχώς δείξαμε την δέουσα ψυχραιμία, αντιδράσαμε γρήγορα και σωστά και τα πράγματα εξελίχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ο απολογισμός ήταν ένα σπασμένο χέρι, η μηχανή μου να επιστρέψει με οδική βοήθεια στην Ελλάδα και το υπόλοιπο ταξίδι να συνεχίσει κανονικά».

Greek Adventure Riders ταξίδι με μηχανή

Mια ομάδα που συνεχίζει να μεγαλώνει

«Η ομάδα μας μεγαλώνει και δυναμώνει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, πράγμα που μας δίνει ώθηση να κάνουμε ακόμα πιο πολλά και ακόμα πιο δυνατά projects. Το σίγουρο είναι πως θα συνεχίσουμε τις οργανωμένες βόλτες μας εντός Ελλάδας, που είναι ανοιχτές για όλους τους αναβάτες adventure μοτοσυκλετών. Σχετικά με το ταξίδι μας στο εξωτερικό… Θα προσπαθήσουμε φέτος να φτάσουμε ακόμα πιο μακριά!

Εδώ θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς και υποστηρικτές μας για την πολύτιμη βοήθειά τους και που πίστεψαν σε μας. Αρχικά τα καταστήματα Motoraid που εξοπλίζουν εμάς αλλά και τις μηχανές μας, την ελληνική εταιρεία Dna για τα φίλτρα αέρα που μας προσφέρει, τα λιπαντικά Bardahl για τα αναλώσιμα, την εταιρεία WorkEthix απο τον χώρο της τεχνολογίας, το κατάστημα Ok Wheel για τα ελαστικά που πας προμηθεύει και τέλος το Motocenter Νιζαμίδης για την συνεχή υποστήριξη».

Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας κάποια tips για τους αναγνώστες που θέλουν να κάνουν ένα ανάλογο ταξίδι;

«Αρχικά, για να ξεκινήσουμε ένα ταξίδι με τη μοτοσικλέτα μας, θα πρέπει και η μοτοσικλέτα μας αλλά και ο εξοπλισμός μας να είναι άριστα συντηρημένα. Επίσης καλό θα ήταν να είμαστε εξοικειωμένοι με τη μηχανή και με τον εξοπλισμό μας προτού ξεκινήσουμε.

Τέλος ο σωστός σχεδιασμός είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος που μπορεί να αποτρέψει πολλά απρόοπτα από το να συμβούν και το περιττό άγχος κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο σχεδιασμός αυτός μπορεί να περιλαμβάνει από τον λεπτομερή υπολογισμό του budget, τα χαρτιά που θα χρειαστούμε για να εισέλθουμε στην κάθε χώρα, την εύρεση διαμονής έως και την παραμικρή λεπτομέρεια».

Βρείτε τους Greek Adventure Riders στην ιστοσελίδα τους (greekadvriders.gr), στο κανάλι τους στο Youtube αλλά και στο Instagram και αφεθείτε στα πανέμορφα ταξίδια τους.

Δείτε ακόμη, στο Διακοπές:

Από τη λίμνη Δόξα στη Στυμφαλία: Ένα όμορφο roadtrip για το Σαββατοκύριακο

ΑthensCon 2022: Πήγαμε στην μεγαλύτερη γιορτή των cosplayers και των comics

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

100 Ιεροι τοποι της Ορθοδοξιας στην Ελλαδα, τους οποιους αξιζει να επισκεφθειτε τουλαχιστον μια φορα στη ζωη σας