Πτήσεις με καθυστέρηση: Tips μέχρι την επιβίβαση

Οι εναλλακτικές "διαδρομές" που μπορείτε να ακολουθήσετε όταν τα πράγματα στο αεροδρόμιο πάνε στραβά.

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΣΕ 5'
Airport Waiting Area With Luggages, Empty Seats And Blurred Background

Οι καθυστερήσεις και οι ακυρώσεις πτήσεων είναι δυστυχώς μια αναπόφευκτη πραγματικότητα. Ειδικά όσο πλησιάζουμε προς την καρδιά του χειμώνα, ορισμένες φορές οι μετακινήσεις μας το αεροπλάνο υπάρχει η πιθανότητα να δυσκολέψουν, να μας κουράσουν και να μας ταλαιπωρήσουν καθώς τα έντονα καιρικά φαινόμενα τείνουν να εμφανίζονται, όλο και συχνότερα.

Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες εναλλακτικές “διαδρομές” που μπορείτε να ακολουθήσετε όταν τα πράγματα πάνε στραβά. Και δεν εννοούμε να επιλέξετε κάποιο άλλο μέσο μεταφοράς. Αντιθέτως. Μερικά έξυπνα και απλά tips αρκούν ώστε να είμαστε περισσότερο προετοιμασμένοι ώστε να τους ακολουθήσουμε σε περίπτωση που η αναμονή μπροστά στην πύλη αναχώρησης αρχίζει να μοιάζει ατελείωτη.

φωτο: Pexels

Εν αρχή είναι η εφαρμογή της αεροπορικής μας εταιρείας

Κατεβάστε την εφαρμογή της αεροπορικής σας εταιρείας, η οποία στις πολλές περιπτώσεις είναι εκείνη που θα σας υποδείξει και την τοποθεσία του αεροσκάφους που αναμένετε. Οι περισσότερες αντίστοιχες εφαρμογές άλλωστε δημοσιεύουν έγκαιρα ενημερώσεις σχετικά με την κατάσταση μιας πτήσης ή τις αλλαγές της πύλης.

Ξεκινήστε με την εγκατάσταση της εκάστοτε εφαρμογής αφού οι ενημερώσεις ενδέχεται να εμφανίζονται εδώ, πριν από οπουδήποτε αλλού.

“Καλέσετε την εξυπηρέτηση πελατών”

Καλώντας την εξυπηρέτηση πελατών θα είστε σε θέση να γνωρίζετε με ποιες αεροπορικές εταιρείες συνεργάζεται ο αερομεταφορέας σας, σε περίπτωση που χρειαστεί να κάνετε εκ νέου κράτηση σε άλλη αεροπορική εταιρεία.

Όταν μια αεροπορική εταιρεία εκτελεί μια πτήση για λογαριασμό μιας άλλης, υπάρχουν συμφωνίες διασύνδεσης που τους επιτρέπουν να μεταφέρουν επιβάτες σε πτήσεις συνεργαζόμενων αερομεταφορέων.

Δυστυχώς ωστόσο, οι σχετικές πληροφορίες δεν είναι πάντα άμεσα διαθέσιμες στο διαδίκτυο. Για αυτό τον λόγο είναι που ένα τηλεφώνημα ίσως να κριθεί πολύ πιο αποτελεσματικό για την σωστή σας καθοδήγηση.

Για να είμαστε βέβαια ειλικρινείς, συνήθως, οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους δυστυχώς δεν σας παρέχουν κάποια αντίστοιχη δυνατότητα, τουλάχιστον, με εύκολο και, κυρίως, γρήγορο τρόπο.

Ο πίνακας του αεροδρομίου δεν έχει να μας πει πολλά

Ο κεντρικός πίνακας του αεροδρομίου προφανώς και μας δίνει μια γενική εικόνα για τις ακυρώσεις και τις καθυστερήσεις των πτήσεων.

Σε καμία περίπτωση ωστόσο δεν αποτελεί και το μοναδικό μας εργαλείο, εκείνο που θα μας βγάλει από την δύσκολη θέση σε εύλογο χρονικό διάστημα. Και δεν θα μας διαφωτίσει για τις επόμενες κινήσεις και βήματά μας.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν websites τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών σε αντίστοιχες τις περιπτώσεις. Και σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να γνωρίζουμε ότι εάν η καθυστέρηση ή η ακύρωση μιας πτήσης είναι σφάλμα της αεροπορικής εταιρείας, οι περισσότεροι μεγάλοι αερομεταφορείς θα σας κάνουν εκ νέου κράτηση, είτε στην ίδια, είτε σε κάποια από τις συνεργαζόμενες αεροπορικές εταιρείες.

Από την πύλη, στο γραφείο εξυπηρέτησης της αεροπορικής σας εταιρείας

Συνήθως, όταν προκαλείται καθυστέρηση ή ακύρωση από την αεροπορική εταιρεία, οι επιβάτες δικαιούνται ορισμένες υπηρεσίες αφού οι χρόνοι αναμονής έχουν υπερβεί τις τρεις ώρες. Οι τρεις ώρες είναι μια λεπτομέρεια που καλό είναι να θυμόμαστε αφού από εκεί και πέρα ξεκλειδώνουν δυνατότητες όπως είναι τα γεύματα και τα κουπόνια γευμάτων, οι διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία, όπου οι αεροπορικές εταιρείες καλύπτουν το κόστος της διαμονής και οι χρηματικές αποζημιώσεις.

Αλλά το να αποκτήσουμε αυτό που δικαιούμαστε μπορεί να είναι μια πρόκληση όταν εκατοντάδες επιβάτες βρίσκονται στην ουρά ή περιμένουν έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών στο τηλέφωνο επί ώρες, ακριβώς όπως και εμείς.

Για αυτό το λόγο η βοήθεια στην πύλη, όπου θα βρίσκονται και πολλοί άλλοι επιβάτες, δεν αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Αντίθετα, καλύτερο θα είναι να αναζητήσουμε πιο άμεσα το γραφείο εξυπηρέτησης της αεροπορικής μας εταιρείας ή και τα lοunges του αεροδρομίου, για τα οποία μπορεί υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μας δοθεί κατ’εξαίρεση πρόσβαση βελτιώνοντας πρόσκαιρα αλλά αισθητά την κατάσταση αναμονής και κούρασης.

Ζητάμε κάτι συγκεκριμένο από έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών

Το καλύτερο είναι, αν αποφασίσουμε να αναζητήσουμε βοήθεια από έναν εκπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών, να είμαστε προετοιμασμένοι ώστε να ζητήσουμε κάτι πολύ συγκεκριμένο, αντί απλά να παραπονεθούμε, να μπερδέψουμε ή να μπερδευτούμε.

Είτε, για παράδειγμα, πρόκειται για μια εκ νέου κράτηση εισιτηρίου σε συγκεκριμένη πτήση της εταιρείας, είτε για μια πτήση που φεύγει σύντομα με συνεργαζόμενη αεροπορική ή και μια αναχώρηση από ένα διαφορετικό αεροδρόμιο από αυτό που ενδέχεται να έχουμε αποκλειστεί – καλό είναι να έχουμε προαποφασίσει πως θέλουμε να προχωρήσουμε πριν επικοινωνήσουμε με τους εκπροσώπους της εταιρείας.

Γενικά, καλό είναι να διεκδικήσουμε το αυτονόητο, να φτάσουμε δηλαδή τελικά στον προορισμό μας με όσο το δυνατόν λιγότερο κόπο και κούραση. Ειδικά σε περιπτώσεις που υπάρχει κάποια σημαντική δέσμευση όπως για παράδειγμα, το προλάβουμε έναν γάμο ή ένα σημαντικό εταιρικό meeting, καλό είναι επίσης να αναφέρουμε την κρισιμότητα του ζητήματος.

φωτο: Unsplash

Κρατάμε αποδείξεις

Μια νέα πτήση, ένα δωμάτιο ξενοδοχείου, ένα γεύμα ή η μεταφορά με κάποιο άλλο μέσο όπως ένα ταξί που έχει προκύψει εξαιτίας αδικαιολόγητης αργοπορίας κάποιας πτήσης υπάρχει η πιθανότητα να αποζημιωθεί εκ των υστέρων, με μια προϋπόθεση, την επίδειξη των αποδείξεων.

Βέβαια πάντα διαβάζουμε τα “ψιλά γράμματα” που αφορούν στην πτήση και την αεροπορική εταιρεία που επιλέξαμε, γιατί συχνά κρύβονται “εκπλήξεις”.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι ακυρώσεις πτήσεων ή οι μεγάλες καθυστερήσεις συνήθως καλύπτονται είτε με επιστροφή χρημάτων είτε με το εισιτήριο σε κάποια πτήση που εύλογα αντικαθιστά την αρχική μας. Ένας επιβάτης μπορεί να πάρει αποζημίωση έως και 600 ευρώ, αναλόγως με τις ώρες της καθυστέρησης, τις ειδοποιήσεις, τις εναλλακτικές που δόθηκαν καθώς και την αιτία της καθυστέρησης ή της ακύρωσης.

Ο καιρός δυστυχώς δεν είναι με το μέρος μας

Δυστυχώς αν ο λόγος της ακύρωσης ή της καθυστέρησης μιας πτήσης έχει να κάνει με τον άστατο καιρό ή την κακοκαιρία η αεροπορική μας εταιρεία δεν φέρει κατά κανόνα καμία ευθύνη, συνεπώς και εμείς κανένα από τα παραπάνω δικαιώματα.

Ο καιρός είναι μία από τις κύριες αιτίες καθυστερήσεων και δυστυχώς δεν είναι με το μέρος του ταξιδιώτη , ο οποίος σε αυτή την περίπτωση οφείλει να οπλιστεί με υπομονή και, ίσως, με ένα καλό βιβλίο.

Καλό χειμώνα, καλά ταξίδια και άφθονες – on time – πτήσεις!

Ακολουθήστε το diakopes.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

ΝΕΟ ΜΗΝΙΑΙΟ ΤΕΥΧΟΣ
Diakopes Magazine

Καρναβαλι Κερκυρα Ξανθη Ρεθυμνο Πατρα

Από την Πέμπτη 15/2 στα περίπτερα